ژاپن 220 میلیون دلار تسهیلات به ازبكستان پرداخت می كند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، منابع خبری ازبكستان روز سه شنبه نوشتند: دولت ازبكستان و آژانس همكاری های بین المللی ژاپن قرارداد پرداخت این تسهیلات را روز گذشته (دوشنبه) در تاشكند امضا كردند.

ازبكستان با دریافت این تسهیلات می تواند توان بخش ریلی یادشده را در انتقال مسافران، حمل كالا و ارتقا سطح ارایه خدمات به مسافران و صاحبان كالا بیش از پیش افزایش دهد.

بخش دیگر راه آهن 'كارشی - ترمذ' شامل خط جدید راه آهن 'تاش گذر – قم قرغان' است كه ژاپن در سال 2004 میلادی معادل 150 میلیون دلار تسهیلات برای ساخت آن پرداخت كرده بود.

پیش بینی می شود این پروژه نه تنها سبب رشد اقتصادی و اجتماعی ازبكستان بلكه باعث افزایش توان حمل و نقل كشورهای همسایه از جمله افغانستان در انتقال كالاهای غیرنظامی ناتو به این كشور خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود در سال جاری میلادی شركت سهامی راه آهن ازبكستان امور برق رسانی دو بخش راه آهن در جنوب كشور'ماراكاند– كارشی' و 'كارشی– ترمذ' را به طول 465 كیلومتر آغاز خواهد كرد كه مجموع هزینه آن 594 میلیون و 900 هزار دلار برآورد شده است.

این شبكه برق در سال های 2016 و 2017 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

شركت سهامی راه آهن ازبكستان در مرداد 1389 عملیات برق رسانی خط آهن 'تاشكند- انگرن' در شمال شرق این كشور را با 85 میلیون و 400 هزار دلار سرمایه گذاری و 114 كیلومتر طول به پایان رسانده است.

این پروژه با 57 میلیون و 400 هزار دلار تسهیلات دریافتی از بانك توسعه آلمان (KFW) و بنیاد توسعه اقتصادی كویت و همچنین 28 میلیون دلار هزینه شركت سهامی راه آهن این كشور ساخته شد.

طول كلی راه آهن ازبكستان چهار هزار و 200 كیلومتر است كه

930 كیلومتر آن برق رسانی شده است.

ازبكستان قصد دارد در تمام كشور برای حدود دو هزار كیلومتر خط ریلی شبكه برق احداث كند.

گفتنی است 60 درصد كالاهای تولیدی و نزدیك به 80 درصد كل حجم كالاهای صادراتی و وارداتی توسط شبكه ریلی ازبكستان جابه جا می شود.

آساق**ش.ع**1558**1392





:: برچسب‌ها: بهار , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: